Sunday 15 February 2015

PENGANGKUTAN MURAH DI LONDON : BERBASIKAL HANYA GBP2/DAY




Pernah dengar tentang London Cycle Hire Scheme?

Saya tertarik dengan inisiatif ini yang menggalakkan pelancong berbasikal di bandaraya Metropolitan London. 'Share a Bike' ni membolehkan kita meronda sekitar London dengan hanya GBP2 untuk 24jam. Sewa secara self-service dari mana-mana docking station, kemudian pulangkan sahaja di mana-mana station yang lain.Lepas tu boleh ambil semula basikal daripada mana-mana docking station yang ada.  First 30min is free! 

Bagi yang nak meronda di London secara DIY tapi mempunyai budget yang ciput, ini adalah alternatif terbaek. I'll give it a try when we are there in May, inshaAllah.

OK, meh nengok video ni tentang bagaimana nak sewa basikal ni.


4 comments:

  1. Wahh?menarik....lagi best kalau berbasikal kalau nk jalan area town dia...selalu akak planning trip akak refer banyak website ke?mcm trip advisor ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul2. awak pernah cycling kat London ke? Wah.. cer stori sket pengalaman cemana...

      Berbulan2 sebelum ke sana memang akan study dulu. Banyak website yg kitorang refer, dan Tripadvisor adalah salah satu daripadanya. Biasanya kitorang search je kat Google.

      Delete
    2. Belum lagi kak..hehe..masih dlm perancangan, mungkin gi bulan april ni kot...akak rasa 4hari untuk round london ok ke? Rugi kalau tiket free x gi sana kan...

      Delete
    3. Kalau setakat within London dan lawat yang wajib2, 4hari memang cukup.

      Bulan 5 ni kitorang akan transit 2 malam je kat London, setakat tgk tmpt2 wajib. huhu.. bergambar sket2 dan balik.

      Delete