Thursday 27 November 2014

MALAYSIA AIRLINES JUALAN MURAH HUJUNG TAHUN 2014

Macam biasa MAS amat pemurah bila tiba penghujung tahun. Tiket penerbangan dari sekarang sehingga 30 Jun 2015 dijual pada harga super murah. Kalau korang ada bercadang nak kemana-mana, jangan lupa ambil peluang ini ye. Untuk mendapatkan harga hebat ini, tiket mestilah dibeli dan dibayar sebelum 3 Dec 2014 ini.

 
Saya rasa harga yang ditawarkan amat berpatutan, terutamanya jika kita bandingkan dengan Airasia. Ini kerana, Airasia mungkin menawarkan harga lebih kurang sama, tetapi perlu diingat dengan MAS kita tak perlu tambah kos check-in baggage (free 30kg/pax) dan makanan dalam flight.
 
Kat paper dah masuk dah iklan MAS ni. So jangan lambat.. sure ramai yang ambil peluang ini untuk bawa keluarga berjalan. Korang leh tengok berapa harga yang ditawarkan..
 
 
Selepas baca iklan kat surat khabar tu, saya pon masuk website MAS dan saja-masa la masukkan tarikh. Tengok, benarkah apa yang diiklankan?
 
Hasilnya...
 
Kalau bercadang untuk ke Eropah, inilah masa terbaik! Harga 'all-inclusive' pergi balik hanyalah RM2,749/pax! Semua dah masuk dah ni.. makan-minum dalam flight, baggage dan tax! Meh saya tunjukkan contoh di bawah untuk penerbangan awal bulan May 2015.

 
Kalau London tidak tercapai dek duit dalam poket, jom tengok Sydney pula.. Harga tiket sehala berharga RM1,051/pax manakala pergi balik ialah RM1,607/pax. Secara logiknya, tentulah pergi-balik lebih berbaloi2 je tuan-puan...


Masih mahal lagi? jangan risau! Masih boleh merasa gi bercuti ke luar negara dengan yang tersayang. Apa kata ke Krabi? Dengarnya Krabi sesuai untuk dijadikan destinasi honeymoon. Hanya RM300/pax untuk kos pergi dan balik. Saya dah lama berminat nak ke Krabi.. tapi husband saya kata bukannya best pon. Ada pantai jer.. huhu... (saya akan cuba nasib lagi!)


Double Bonus!

Sekarang ni, bagi yang bertuah, MAS bagi tawaran MHUpgrade kepada pemegang tiket penerbangan MAS. MHUpgrade ni ialah tawaran untuk naik taraf kelas dari ekonomi ke kelas bisnes. Ni kira win-win la kepada penumpang dan MAS sendiri. Daripada dibiarkan seat di business class tu kosong, lebih baik bagi pada yang sanggup bayar walaupun sket. Sesapa yang beli tiket akan dapat email daripada MAS tentang tawaran ini.
 
Kalau berminat, kita kena buat tawaran (bidding). Kalau kita bid harga tertinggi, kita akan dapat, insyaAllah. Kalau korang nak cuba MHUpgrade ni, letaklah berapa2 pon yang korang rasa berbaloi. RM50 ke, RM100 ke.. ikut suka. Sebelum buat bidding tu, checklah dulu harga sebenar kelas bisnes. Jangan terbayar sama banyak plak!
 
MAS hanya akan ambil bayaran jika kita berjaya di-upgradekan. Kalau tak berjaya, tak perlu bayar apa2. Kita masih leh dapat seat ekonomi yang kita dah beli tu. So, it is definitely double bonus jika dapat beli tiket harga murah.. dan dapat upgraded tu bisnes (masih pada harga lebih murah daripada harga biasa kelas ekonomi!)

Berminat? KLIK link ini untuk ke website MAS.

Selamat bercuti!


No comments:

Post a Comment