Friday 21 December 2012

Pertandingan Fotografi di Melaka dengan Hadiah RM50,000!

Tahukah anda tahun ini Melaka menyambut ulangtahun ke-75 tahun penubuhannya. Haa.. jangan tak tau ye, Melaka adalah negeri yang tertua di Malaysia ni. Bermula sebagai negeri beraja (oleh Parameswara) ketika itu hinggalah sekarang takde raja langsung, Melaka sentiasa gah di hadapan. Kalau dolu-dolu sebagai pelabuhan strategik tempat kapal2 berlabuh, sekarang ni famous sebab kekayaannya dengan sumber sejarah. Saja nak bagitau juga yang Melaka adalah salah satu tempat yang diiktiraf oleh UNESCO sebagai kawasan sejarah penting (UNESCO Heritage Site).


Betullah tekaan Parameswara suatu ketika itu ketika dia nampak si kancil menyepak anjing buruannya.. yang Melaka ni sememangnye tanah bertuah!

Bagi yang belum ke Melaka, boleh baca post saya tentang percutian percuma di Melaka... iye, negeri yang indah ni tak memerlukan bajet yang tinggi untuk dilawati. Bawa duit untuk penuhkan tangki minyak dan tangki perut jer... heheh... sempat lagi kalu nak pergi bawa anak-anak berjalan di cuti sekolah ni.

Bagi yang sudahpon melawat Melaka, saya pasti anda ada banyak bergambar di sini. Jangan sia-siakan gambar-gambar menarik tu. Sebab sekarang akhar Melaka Hari Ini (MHI) ada mengadakan pertandingan fotografi. Dah alang2 ada gambo, kan... manalah tahu, kot bertuah leh jadi salah seorang pemenang dari hadiah bernilai RM50,000! Banyak tuu!!


Cara nak menyertai mudah sahaja! Meh saya stori sket :
1. Pilih mana2 gambar di Melaka (boleh anto sebanyak manapon penyertaan yang anda suka)
2. Cetak gambar tu dalam saiz 8R dengan menggunakan kertas Canon Photo
3. Hantar ke akhar Melaka Hari Ini. Penyertaan musti sampai kat depa sebelum pukul 5.00petang 31 Disember 2012.

Nak tau maklumat lanjut, leh gi ke website ni : http://mhi.com.my/

Semoga kita jadi salah seorang dari pemenang. Amin..!

Signed off!

**********************************

Dapatkan pelbagai fashion terbaru dari Korea yang chic dan trendy untuk wanita & kanak-kanak. FREE Delivery! Klik 'LIKE' atau 'SUKA' dan dapatkan RM10 rebet tunai!
Memey Fashion House | 

No comments:

Post a Comment