Thursday 23 July 2015

MOSHA (Pengganti Milo)

Kalau nak minum air coklat, mesti ramai yang teringat kat Milo, kan? Macam dah sinonim je nama milo dengan air coklat kat Malaysia ni.
 
Namun, memandangkan milo adalah keluaran Nestle dan tuannya orang Israel, jadi saya sudah meninggalkan milo sejak 2-3tahun lalu. Ia adalah salah satu cara saya menunjukkan protest terhadap kekejaman Israel terhadap Palestine. Saya telah bertukar kepada Vico.
 
Tapi, baru-baru ini saya diperkenalkan dengan MOSHA.


MOSHA lebih baik daripada Vico sebab ia keluaran Bumiputera. Dah alang-alang berpatah arang dengan milo, apa salahnya sokong jenama keluaran usahawan melayu pula, kan? Kalau bukan kita, saper lagi, kann?
 
Rasa MOSHA memang sodap! Dijamin!


Jadi, saya menyeru rakan bloggers dan pembaca-pembaca bertukarlah dari menggunakan milo. Kita kena tunjukkan keseriusan kita terhadap Israel tu. Sampai bila kita nak jadi penyumbang kepada ekonomi negara mereka? Kan lebih baik kita sumbang kepada ekonomi negara dan bangsa kita sendiri.
 
Kalau dah jumpa other local brand, boleh je teruskan. Asalkan bukan milo!
 
Kalau belum, boleh cuba MOSHA ni.


Harga : RM17/pek (1 pek=1kg) . Lebih murah daripada milo!
 
Kalau berminat, boleh hubungi saya untuk mendapatkannya. Saya bukan agen, cuma membantu sahabat di taman perumahan saya untuk marketingkannya memandangkan saya ada blog sendiri. Saya berada di kawasan Alor Gajah, Melaka. So orang Melaka boleh cari saya untuk COD. Kalau diluar kawasan ini, terpaksalah tambah kos pengeposan.
 
Semoga usaha kita diberkati. Amin..

14 comments:

  1. Replies
    1. Saya dari Melaka..
      teringin juga memcuba produk ni..
      di kedai2 ada x jual..
      atau cara lain mudah utk mendapatkannya bagaimana..

      McDonald dan Coca-cola.dah 2-3 tahun juga telah saya tinggalkn..
      Milo aje yg masih di gunakan..
      cuba cari pengganti milo,blm jmpa yg serasi lg..


      www.AnugerahHomestay.com

      Delete
    2. Yg comment dr Zhu Zhu bawah ni.. yg iklan kn ttg online judi tu, puan delete kan lah..

      sbb maklumat x baik bersebaran nnt..

      Delete
  2. http://princeyustitia.blogspot.com/2014/10/skydive-di-new-zealand-queenstown.html?showComment=1443401369711#c584988314267034461

    ReplyDelete
  3. kali pertama tau wujudnya mosha ni.. tak pernah nampak lagi kat area putrajaya..

    ReplyDelete
  4. first time dengar jenama Mosha ni. Kalau sedap boleh lah cuba juga. Sekarang guna Tamar Cocoa.

    ReplyDelete
  5. saya pun dah lama tinggalkan minuman ni kecuali kalau teringin order di kedai je.

    ReplyDelete
  6. Salam admin pliss contact sy..sy berminat nk jd ejen 01116139343 edy

    ReplyDelete
  7. Sy nk jd ejen..admin contct sy 01116139343.edy

    ReplyDelete
  8. Are you looking for a business loan, personal loans, mortgage loans, car loans, student loans, unsecured loans for consolidation, project finance etc ... Or simply refuse loans from a bank or financial institution for one or more reasons? We are the right solutions for credit! We offer loans to companies and individuals with a low and affordable 2% interest rate. Therefore, if you are interested in an urgent and secured loan. For more information, please email us today: Via: Elegantloanfirm@hotmail.com.

    ReplyDelete